U našoj školi već godinama živi projekt ‘Cvjetna lektira’ koji marljivo provode učiteljice i učenici 2. razreda u suradnji sa školskom knjižničarkom tijekom proljetnih mjeseci. Projekt se provodi s ciljem ostvarivanja kreativnijeg odnosa prema učeničkoj lektiri, stjecanja stvaralačkog iskustva, poticanja mašte i kreativnosti, uživanja u čitanju i ljubavi prema knjizi. U tu svrhu učenici čitaju slikovnicu Plesna haljina žutog maslačka Sunčane Škrinjarić koja je predložak za sve ostale aktivnosti projekta.
Učenici 2.a, b i c razreda naše škole, njihove učiteljice M. Ilić-Konjić, J. Jalšić, G. Foder i školska knjižničarka uključili su se i ove školske godine u ovaj dugogodišnji projekt.
Kako u sklopu projekta imamo i likovne radionice, ove godine ostvarili smo suradnju s ilustratoricom Smiljanom Čoh, koja živi i radi u svom rodnom gradu, Varaždinu, sa suprugom, također ilustratorom, i djecom. Nakon završenog studija animiranog filma na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu već više od petnaest godina radi kao ilustratorica za brojne strane i domaće izdavače. Također, održava i likovne radionice za djecu u svom Atelieru Mirabilia.
S učenicima drugih razreda održala je online likovnu radionicu na temu cvijeća – učenici su oslikali i iskrojili ‘plesne haljine’ za cvijeće kakvo još nitko nikad nije vidio. Umjesto kistovima, slikali su plastičnim karticama po papiru, a boje su miješali u tanjuru i direktno na papiru. Svaki je cvijet dobio naziv, također nov, nikad prije smišljen. Zatim su izradili svoj katalog plesnih haljina, napisali recepturu za svaku boju i karakteristike svakog cvijeta. Ovakav način rada je, iako malo zahtjevniji zbog praćenja uputa na daljinu, učenicima bio zanimljiv i nesvakidašnji.
U nastavku pogledajte kako je to izgledalo!
Marina Mavrek