U školskom dvorištu naše škole zeleni se vrt u obliku povišenih vrtnih gredica.
Učenici 4.b razreda već dvije godine brižno i s ljubavlju njeguju svoju vrtnu gredicu koju su počeli obrađivati od početka ožujka 2019.godine u sklopu projekta “Mali vrt za održivo sutra”. Glavni cilj projekta bio je doprinijeti kroz edukaciju i radionice povećanju kompetencija te aktivno sudjelovanje učenika i učitelja u sadržajima iz područja održivog razvoja.
Kroz praktičan rad u vrtu učenici na primjeru iz stvarnog života uče o važnosti očuvanja bioraznolikosti, važnosti i međusobnoj povezanosti živih bića u životnim zajednicama i u hranidbenim lancima. Uče o ekološkom uzgoju hrane, čuvanju sjemenja te važnosti očuvanja prirodnih resursa. Uz to omogućeno im je da se bave vrtlarskim aktivnostima. Učenjem kroz iskustvo, igru i rad savladavaju se praktične stvari o zdravoj prehrani, povjerenje u prirodu, odbacuju strahovi od kukaca i malih vrtnih životinja.
Učenici uzgajaju povrće ( crveni luk, bijeli luk, poriluk, luk vlasac, salatu, papriku, kupus, kelj, brokulu, karfiolu, blitvu, lubenicu, različite vrste tikvica), mahunarke ( grah, grašak ), voće ( rajčicu, jagode), začinsko i ljekovito bilje ( lavandu, ružmarin, bosiljak, smilje, čuvar kuće, melisu- matičnajk, origano, mentu, livadnu kadulju, mrkvu, peršin) , uljarice ( suncokret), žitarice ( kukuruz šećerac ) i ukrasno bije koje osim što prekrasno izgleda ima i ulogu privlačenja kukaca koji su važni u oprašivanju ( tulipan, dragoljub, cinije, pelargonije).
Najviše od svega su ponosni što svoju školsku užinu nadopunjuju povrćem uzgojenim vlastitim trudom zbog čega im je sve još ukusnije.
Silvija Grđan-Hosni