Inkluzija, učinkovito vođenje i slobodna igra ključni su pojmovi edukacije i usavršavanja učitelja iz Hrvatske, Irske, Portugala, Rumunjske i Češke
Protekli je tjedan za dio kolektiva IV. OŠ Varaždin bio iznimno dinamičan i produktivan. U sklopu Erasmus + projekta The WELL Project – The Welcoming Environment for Leading and Leadership Project (KA220-SCH-Cooperation partnerships in school education) ravnateljica Škole doc. dr. sc. Jasmina Posavec, pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti grada Varaždina Danijela Vusić te učiteljice Sofija Fruk, Dijana Gašparac, Snježana Kolak, Silvija Špiranec, Martina Knežić, Kristina Sadibašić, Andreja Kranjčić i knjižničarka Marina Mavrek otputovale su u Irsku koja je bila domaćin prvog djela mobilnosti u međunarodnom projektu u kojem uz Hrvatsku, koju predstavlja IV. OŠ Varaždin, sudjeluju Češka, Irska, Rumunjska i Portugal.
Mobilnost je započela u St. Nicholas’ National School u Claddaghu (Galway, Irska). Iznimno srdačni domaćini pristigle su timove prvog dana odveli na University of Galway, visokoškolsku ustanovu u kojoj je edukacija započela predavanjem Cathala Connollyia, znanstvenika koji istražuje područje radne terapije. Predavanje koje je održao odnosilo se na ključne pojmove važne za razvoj djeteta (F– words for child development framework). Edukaciju je zatim nastavila Clare Caroll koja je govorila o strategijama inkluzivnosti za djecu s posebnim potrebama u području govora, jezika i komunikacije. Edukacija na Sveučilištu završila je produktivnom radionicom o inkluzivnost koja je dodatno osvijestila potrebu da se kod djece s poteškoća naglasak stavlja na jake osobine te na uklanjanju prepreka koje ih ograničavaju.
Drugi dan mobilnosti timovi su započeli na radionici bubnjanja gdje su naučili kako izvoditi vježbe koje osim glazbenih vještina potiču i motoriku te su ujedno i svima dobrodošla tjelesna aktivnost, inkluzivne su i djeca ih jako vole. Nakon radionice upoznali su prošlost i sadašnjost Galwaya te njegove znamenitosti uz stručno vodstvo kolege učitelja Seana Leonarda. Edukaciju je nastavila Eileen Gleeson, učiteljica i ravnateljica s dugogodišnjim iskustvom te brojnim edukacijama iz područja upravljanja, seminarom o efektivnom upravljanju školom. Radni je dan završen radionicom joge.
Posljednji dan mobilnosti timovi su posjetili Galway Education Centre gdje su poslušali predavanje dr. Fidelme Healy Eamed o tome kako prepoznati nadarene učenike, razumjeti ih i poticati te usmjeravati njihov napredak. Michelle Bergin govorila je o inkluzivnim igralištima, slobodnoj igri u školskom dvorištu i važnosti takve igre te nužnosti poželjne infrastrukture igrališta u školskim dvorištima. Dan je završio putovanjem do klifova Moher, najljepše i najimpresivnije prirodne znamenitosti Irske.
Predstavnice IV. osnovne škole Varaždin u prvom su djelu projekta stekle mnoga nova znanja i spoznaje te su se u Varaždin vratile pune elana i motivacije s tendencijom nastavka postojećeg projekta i implementacije pozitivnih primjera iz teorije i prakse u osobni rad i odgojno-obrazovni rad IV. OŠ Varaždin i zainteresirane javnosti.