Učenici 3. a, b i c razreda uključili su se u sedmodnevni čitateljski izazov pod nazivom “Sedam za sedam”. Čitateljski izazov osmišljen je s ciljem da se kod djece probudi interes za čitanjem različitih vrsta tekstova, znatiželja, želja za stjecanjem novih znanja te ljubav prema čitanju.
Na radionici održanoj u školskoj knjižnici, učenici su prvo sudjelovali u izradi kruna za čitanje koje su sami osmislili i oslikali. Krune su nam bile podsjetnik koliki je privilegij znati čitati i voljeti čitati. Nakon toga su kao razred smislili kružnu priču/zajedničku priču – sjeli su u krug i svaki je učenik doprinio stvaranju priče jednom rečenicom. Pri osmišljavanju priče pazili su da priča ima uvod, zaplet, vrhunac i rasplet, glavnog lika, dobre i loše likove, da radnju priče smjeste u neko vrijeme i mjesto. Takav način pripovijedanja se pokazao kao zabavan, uzbudljiv i kreativan način zajedničkog dijeljenja priča!
U izazovu “Sedam za sedam” učenicima su ponuđeni različiti tekstovi, književnoumjetničkog i znanstvenopopularnog stila, u 7 kategorija: pjesme, kratke priče, igrokazi, šale, mudre izreke, stripovi i tekstovi prepuni činjenica i informacija o svijetu oko nas. Svi tekstovi su bili skupljeni u prigodno ukrašenu kutiju kako bi lakše mogli uzimati tekstove za čitanje i vratiti pročitano. Osim kutije za svaki razred, svaki učenik je dobio i dnevnik čitanja – nakon svakog pročitanog teksta, zapisat će što su pročitali i vrednovati taj tekst. Također, tko je bio zainteresiran za određenu vrstu teksta malo više,
mogao je dodatno pročitati još pokoji tekst iz pojedine kategorije.
Kroz sedam dana, svaki dan su izabrali jednu vrstu teksta za čitanje, prilagođeno njihovom rasporedu i da im ne oduzima previše vremena. Tekstove su mogli čitati u školi, u boravku , kod kuće… Nakon sedam dana, okupili smo se u razredu i svaki je učenik iznio svoje vlastito mišljenje o pročitanim tekstovima, a dnevnik čitanja im je bio podsjetnik – što im se svidjelo/nije svidjelo, što im je bilo zanimljivo, koje su ocjene dali i zašto, koje bi vrste tekstova htjeli i dalje čitati…
Zaključili su da im je bitno da su tekstovi zanimljivi, šaljivi ili poučni! Svatko je u tih sedam kategorija pronašao nešto za sebe što je s guštom pročitao. Osim toga, pokazali su interes za novim tekstovima i sličnim izazovima!
U nastavku pogledajte prigodne fotografije!
Marina Mavrek