Učenici od 1. do 8. razreda IV. osnovne škole Varaždin i ove su školske godine imali prilike sudjelovati u projektu medijskog opismenjavanja pod nazivnom ‘Pratim medije, provjeravam informacije’ koji je organizirala školska knjižničarka Marina Mavrek. Projekt je nastao s ciljem podizanja svijesti o potrebi medijskog opismenjavanja djece i mladih, o njihovim medijskim navikama, promicanja kritičkog mišljenja tijekom korištenja medija, razvijanja vještina kako bi postali ‘medijski mudri’, a provodio se na Satovima razrednika nižih i viših razreda unutar međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Zdravlje te Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.
Platforme medijskapismenost.hr i djecamedija.hr koje se konkretno bave razvojem i poticanjem medijske pismenosti svih dobnih skupina te nude na korištenje obrazovne materijale, za učenike i učitelje, ali i za roditelje, u obliku priručnika, brošura, infografika, video uradaka te primjere dobre prakse, poslužile su kao korisni izvori za provedbu radionica unutar projekta.
Teme su obrađivane prema uzrastu učenika, a posebna pozornost se posvetila izradi optičkih igračaka, pozitivnim i negativnim medijskim sadržajima, digitalnim medijima i mentalnom zdravlju, medijima i emocijama, oglasima i prikrivenom oglašavanju, dezinformacijama i lažnim vijestima, senzacionalizmu u medijima, prikazu ljepote u medijima te ulozi influencera u životima djece i mladih. Učenici su aktivno sudjelovali u radionicama, aktivnostima, diskusijama.
Osim toga, povodom 6. Dana medijske pismenosti, učenici četvrtih razreda posjetili su VTV Televiziju te se upoznali s radom naše regionalne televizijske kuće.
Cjelovitim i kontinuiranim medijskim opismenjavanjem naših učenika, mislimo na njihovu budućnost kada će kao informirani građani biti sposobni kritički razmišljati pri interpretaciji medijskih sadržaja i poruka te ih analizirati, a ne ih samo konzumirati.
Marina Mavrek