Učenici IV. osnovne škole Varaždin uče o medijskoj pismenosti kroz projekt ‘Pratim medije, provjeravam informacije’
Učenici od 1. do 8. razreda IV. osnovne škole Varaždin i ove su školske godine imali prilike sudjelovati u projektu medijskog opismenjavanja pod nazivnom ‘Pratim medije, provjeravam informacije’. Projekt je s ciljem podizanja svijesti o važnosti medijske pismenosti djece i mladih u današnjem digitalnom dobu, o njihovim medijskim navikama, promicanju kritičkog mišljenja tijekom korištenja medija, razvijanju vještina kako bi postali ‘medijski mudri’ osmislila i realizirala školska knjižničarka Marina Mavrek., a provodio se na Satovima razrednika nižih i viših razreda unutar međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Građanski odgoj i obrazovanje, Zdravlje te Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije.
Tijekom projekta, učenici su na satovima razrednika kroz raznovrsne aktivnosti istraživali svijet medija. Obrađivali su teme poput:
Abeceda medija: Upoznali su se s različitim vrstama medija i medijskim sadržajima.
Izrada optičkih igračaka: Kroz zabavnu izradu optičkih igračaka (thaumatrope), učenici su istraživali svijet iluzija.
Pozitivni i negativni medijski sadržaji: Razgovarali su o utjecaju različitih medijskih sadržaja na njihovo raspoloženje i ponašanje.
Digitalni mediji i mentalno zdravlje: Upoznali su se s rizicima i prednostima korištenja digitalnih medija te načine za održavanje mentalnog zdravlja u digitalnom okruženju.
Mediji i emocije: Istraživali su kako mediji prikazuju i utječu na emocije ljudi.
Oglasi i prikriveno oglašavanje: Naučili su prepoznati različite vrste oglasa i razumjeti strategije prikrivenog oglašavanja.
Dezinformacije i lažne vijesti: Razvijali su vještine kritičke evaluacije informacija i prepoznavanja lažnih vijesti.
Senzacionalizam u medijima: Razgovarali su o načinima na koje se senzacionalističke vijesti koriste u medijima te o njihovom utjecaju na javnost.
Prikaz ljepote u medijima: Kritički su analizirali prikaz ljepote u medijima te razgovarali o njegovom utjecaju na samopouzdanje i ‘body image’ djece i mladih.
Nasilje u medijskim sadržajima: Razgovarali su o utjecaju nasilnih medijskih sadržaja na djecu i mlade te o načinima zaštite od njih.
Osim toga, sudjelovali smo i obilježili i 7. Dane medijske pismenosti koji su bili organizirani u suradnji s Agencijom za elektroničke medije i UNICEF-om, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Projekt ‘Pratim medije, provjeravam informacije’ na kreativan i angažiran način pomogao je učenicima IV. osnovne škole Varaždin razvijati kritičko mišljenje i vještine potrebne za navigaciju u složenom svijetu medija. Kroz aktivno sudjelovanje u projektu, učenici su stekli znanja i vještine koje će im koristiti i u budućnosti.
Marina Mavrek