Dječji tjedan 2024. pod geslom Ljubav djeci prije svega na Četvrtoj

0
242
views

Dječji tjedan je tradicionalna godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci koja se obilježava od 1953. godine u prvom tjednu listopada. Ciljevi su usmjeriti pozornost najšire javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu, organizirati u tim danima posebne i prigodno odabrane igre, priredbe i stvaralačke
aktivnosti djece i za djecu, pokrenuti nove akcije od šireg značaja za razvoj, odgoj i dobrobit djece, poticati volonterski društveni i stručni rad odraslih s djecom, te aktivnu participaciju djece u aktivnostima lokalne zajednice i šire.

Tema ovogodišnjeg Dječjeg tjedna su ŽIVOTNO-PRAKTIČNE I TRADICIONALNE VJEŠTINE. Općine, gradovi i škole pozvani su da potaknu i osvijeste već kod djece i mladih koliko je važno od najranije dobi kod djece razvijati različite vještine (na području umjetnosti i društvenih znanosti, prirodnih znanosti, ekologije, solidarnosti, ali i onih životno-praktičnih i tradicionalnih vještina i umijeća koje smo u suvremeno doba tehnologije i brzog načina života jednostavno zanemarili i zaboravili.

U IV. OŠ Varaždin povodom Dječjeg tjedna održane su brojne radionice koje potiču razvoj različitih vještina, a posebno životno-praktičnih i tradicionalnih vještina i umijeća.

U 8.b razredu učenici su učili kuhati i prati suđe te usvajali zdrave prehrambene navike. Radili su zdrave voćne napitke, voće su sami donijeli, pripremili i miksali, a na kraju i s užitkom popili. Radili su smjesu za palačinke i vafle koje su sami ispekli i s užitkom pojeli. Uz pripremu hrane uvijek se veže i pospremanje i pranje pa su nakon jela pospremili učionici i oprali suđe. Važno je razvijati samostalnost kod djece i pripremati ih za život, a priprema hrane jedna je od temeljnih životnih vještina.

Učenici 1.b i njihova učiteljica Tamara Melnjak održali su tematski dan povodom Dječjeg tjedna, a pripreme su učenici odradili kod kuće s roditeljima gdje su skupljali plodove zemlje i pekli kruh i peciva. Na taj su način od roditelja i s roditeljima učili o proizvodnji i pripremi hrane i pekarskih proizvoda. U školi su donijeli prikupljene proizvode te kruh i peciva koje su ispekli. Sve su izložili u učionici. Na satu Glazbene kulture pjevali su pjesmicu Mlin i govorili o putu žitarica od polja do stola – kombajniranje i mljevenje zrna te različite vrste brašna koje se mogu proizvesti. Razmjenjivali su recepte za izradu kruha. Na satu Hrvatskog jezika čitali su tekst Zrno pšenice i radili plakat Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, a na satu Likovne kulture su crtali klip kukuruza. Važne su životne vrijednosti tom prilikom bile u planu, a učenici su stjecali i životne vještine svakodnevno potrebne. Učili su i od svojih roditelja te djedova i baka kada su se pripremali za tematski dan, a pritom su kvalitetno provodili zajedničko vrijeme.

Na satu razrednika 6.b razreda kod učiteljice Antonije Benjak razvijane su životno praktične i tradicionalne vještine.
Pod vodstvom učenica Laure Dregarić i Stelle Trojak učenici su šivali – izradili su male džepiće od tkanine na koje su pričvrstili gumb. Naučili su kako navoditi iglu, napraviti čvor, prišiti gumb, zakrpati džep.
Atmosfera u razredu bila je poticajna, voditeljice Stella i Laura davale su jasne upute i istaknule su se u pomaganju ostalim učenicima.

Učenici 8.a razreda i njihova razrednica Sonja Štabi Mas odlučili su Dječji tjedan posvetiti igrama na otvorenom. U pitanju nisu bile bilo koje igre već su učenici prvo razgovarali s roditeljima te bakama i djedovima kako bi se prisjetili starih igara. Na školskom su igralištu prezentirali naučeno u obiteljskom okruženju te odigrali igre kao što je školica i crna kraljica. Uživali su u sunčanom danu, svježem zraku i zabavnim igrama na koje su već pomalo zaboravili.

 Mali istraživači i njihova učiteljica Silvija Grđan-Hosni razvijali su  vještine rješavanja složenih zadataka i izazova, vježbali strpljenje prilikom svladavanja prepreka, razvijali razmišljanje izvan okvira i maštovitost. Upoznali su  se sa znanstvenim radom (od pretpostavke do zaključka) koji je važan za sve poslove na području prirodnih ili društvenih znanosti. Sva ta znanja i vještine stječu kroz zabavne pokuse i radionice gdje otkrivaju nova znanja. Time potiču znatiželju, slobodno izražavaju svoja mišljenja i iznose ideje te rade u timu što je korisna životna vještina.

Učiteljica Silvija Grđan-Hosni sa svojim učenicima obrađuje i školske vrtne gredice gdje stječu mnoga praktična i teorijska znanja o prirodi. Uče kako samostalno uzgojiti zdravu hranu, borave na svježem zraku i pripremaju se za samostalan život.

Aktivnosti s djecom i za djecu u Četvrtoj se provode svakodnevno, razvijamo životno-praktične vještine i njegujemo tradiciju, a u vrijeme Dječjeg tjedna još su se intenzivirale.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.