7. Dani medijske pismenosti u IV. osnovnoj školi Varaždin: Učenje kroz raznovrsne aktivnosti!

0
317
views

Kraj travnja i početak svibnja 2024. godine u IV. osnovnoj školi Varaždin bio je posvećen medijskoj pismenosti, a školska knjižnica je bila središte zabavnog i edukativnog putovanja kroz svijet medija. Učenici od prvog do sedmog razreda su kroz raznovrsne radionice stekli nova znanja i vještine o tome kako kritički razmišljati o informacijama i sadržajima s kojima se susreću u svakodnevnom životu.

Prvašići su se kroz igru i zabavu upoznali s osnovama medijske pismenosti. Koristeći optičke igračke, učili su prepoznati razlike između činjenica i mišljenja te su se zabavljali istražujući svijet iluzija i percepcije kroz izradu jednostavne optičke iluzije – thaumatropa.

Treći i peti razredi su se fokusirali na temu oglašavanja. Učenici su analizirali različite oglase, upoznali pozitivne i negativne strane oglasa, razotkrivali njihove strategije i učili se kritički odnositi prema porukama koje se prenose kroz reklame.

Četvrtaši su imali jedinstvenu priliku posjetiti Prvu školsku televiziju na Elektrostrojarskoj školi Varaždin. Gospođa Andrea Žigić-Dolenec, stručna suradnica za medije i glavna urednica Radija Novi val, upoznala ih je s procesom izrade radijskih i televizijskih emisija. Snimili su izjave učiteljica i učenika u radijskom studiju te su učenici na praktičnom primjeru vidjeli kako funkcioniraju mediji. Snimke će se koristili za radijsku emisiju o medijskoj pismenosti Medijski leksikon. Ova terenska nastava im je pomogla da bolje razumiju ulogu radija i televizije u društvu.

Šestaši su se suočili s temama prikrivenog oglašavanja i sponzorstva. Kroz analizu različitih primjera, učili su prepoznati skrivene poruke u medijima i razumjeti utjecaj sponzorstva na sadržaj i nas kao korisnika medijskih sadržaja.

Sedmaši su se bavili aktualnom i složenom temom dezinformacija i lažnih vijesti. Učenici su stekli vještine provjere informacija iz različitih izvora i naučili se kritički odnositi prema informacijama koje se šire internetom i društvenim mrežama.

Osim toga, naši učenici 5. a razreda – članovi školske filmske družine Bunker, sudjelovali su u filmskom natječaju za djecu i mlade pod nazivom “Priče s interneta: Inspirirano stvarnim događajima” kojeg je organizirala Agencija za elektroničke medije, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Hrvatski filmski savez. U nastavku pogledajte njihov uradak.

Kroz ove kreativne i angažirajuće radionice, učenici IV. osnovne škole Varaždin su stekli vrijedne vještine medijske pismenosti koje će im koristiti u daljnjem obrazovanju i životu. Naučili su kritički razmišljati o informacijama, prepoznati pristranosti i manipuliranje, te  se aktivno i odgovorno koristiti medijima.

Osim što su bile edukativne, radionice su bile i zabavne za učenike i rado su sudjelovali u njima. Raznovrsne aktivnosti i metode rada su omogućile da svi učenici aktivno sudjeluju i da na kreativan način steknu nova znanja.

 

Marina Mavrek

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.