Dječji tjedan 2024. pod geslom Ljubav djeci prije svega na Četvrtoj

0
556
views

Dječji tjedan je tradicionalna godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci koja se obilježava od 1953. godine u prvom tjednu listopada. Ciljevi su usmjeriti pozornost najšire javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu, organizirati u tim danima posebne i prigodno odabrane igre, priredbe i stvaralačke
aktivnosti djece i za djecu, pokrenuti nove akcije od šireg značaja za razvoj, odgoj i dobrobit djece, poticati volonterski društveni i stručni rad odraslih s djecom, te aktivnu participaciju djece u aktivnostima lokalne zajednice i šire.

Tema ovogodišnjeg Dječjeg tjedna su ŽIVOTNO-PRAKTIČNE I TRADICIONALNE VJEŠTINE. Općine, gradovi i škole pozvani su da potaknu i osvijeste već kod djece i mladih koliko je važno od najranije dobi kod djece razvijati različite vještine (na području umjetnosti i društvenih znanosti, prirodnih znanosti, ekologije, solidarnosti, ali i onih životno-praktičnih i tradicionalnih vještina i umijeća koje smo u suvremeno doba tehnologije i brzog načina života jednostavno zanemarili i zaboravili.

U IV. OŠ Varaždin povodom Dječjeg tjedna održane su brojne radionice koje potiču razvoj različitih vještina, a posebno životno-praktičnih i tradicionalnih vještina i umijeća.

U 8.b razredu učenici su učili kuhati i prati suđe te usvajali zdrave prehrambene navike. Radili su zdrave voćne napitke, voće su sami donijeli, pripremili i miksali, a na kraju i s užitkom popili. Radili su smjesu za palačinke i vafle koje su sami ispekli i s užitkom pojeli. Uz pripremu hrane uvijek se veže i pospremanje i pranje pa su nakon jela pospremili učionici i oprali suđe. Važno je razvijati samostalnost kod djece i pripremati ih za život, a priprema hrane jedna je od temeljnih životnih vještina.

Učenici 1.b i njihova učiteljica Tamara Melnjak održali su tematski dan povodom Dječjeg tjedna, a pripreme su učenici odradili kod kuće s roditeljima gdje su skupljali plodove zemlje i pekli kruh i peciva. Na taj su način od roditelja i s roditeljima učili o proizvodnji i pripremi hrane i pekarskih proizvoda. U školi su donijeli prikupljene proizvode te kruh i peciva koje su ispekli. Sve su izložili u učionici. Na satu Glazbene kulture pjevali su pjesmicu Mlin i govorili o putu žitarica od polja do stola – kombajniranje i mljevenje zrna te različite vrste brašna koje se mogu proizvesti. Razmjenjivali su recepte za izradu kruha. Na satu Hrvatskog jezika čitali su tekst Zrno pšenice i radili plakat Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, a na satu Likovne kulture su crtali klip kukuruza. Važne su životne vrijednosti tom prilikom bile u planu, a učenici su stjecali i životne vještine svakodnevno potrebne. Učili su i od svojih roditelja te djedova i baka kada su se pripremali za tematski dan, a pritom su kvalitetno provodili zajedničko vrijeme.

Na satu razrednika 6.b razreda kod učiteljice Antonije Benjak razvijane su životno praktične i tradicionalne vještine.
Pod vodstvom učenica Laure Dregarić i Stelle Trojak učenici su šivali – izradili su male džepiće od tkanine na koje su pričvrstili gumb. Naučili su kako navoditi iglu, napraviti čvor, prišiti gumb, zakrpati džep.
Atmosfera u razredu bila je poticajna, voditeljice Stella i Laura davale su jasne upute i istaknule su se u pomaganju ostalim učenicima.

Učenici 8.a razreda i njihova razrednica Sonja Štabi Mas odlučili su Dječji tjedan posvetiti igrama na otvorenom. U pitanju nisu bile bilo koje igre već su učenici prvo razgovarali s roditeljima te bakama i djedovima kako bi se prisjetili starih igara. Na školskom su igralištu prezentirali naučeno u obiteljskom okruženju te odigrali igre kao što je školica i crna kraljica. Uživali su u sunčanom danu, svježem zraku i zabavnim igrama na koje su već pomalo zaboravili.

 Mali istraživači i njihova učiteljica Silvija Grđan-Hosni razvijali su  vještine rješavanja složenih zadataka i izazova, vježbali strpljenje prilikom svladavanja prepreka, razvijali razmišljanje izvan okvira i maštovitost. Upoznali su  se sa znanstvenim radom (od pretpostavke do zaključka) koji je važan za sve poslove na području prirodnih ili društvenih znanosti. Sva ta znanja i vještine stječu kroz zabavne pokuse i radionice gdje otkrivaju nova znanja. Time potiču znatiželju, slobodno izražavaju svoja mišljenja i iznose ideje te rade u timu što je korisna životna vještina.

Učiteljica Silvija Grđan-Hosni sa svojim učenicima obrađuje i školske vrtne gredice gdje stječu mnoga praktična i teorijska znanja o prirodi. Uče kako samostalno uzgojiti zdravu hranu, borave na svježem zraku i pripremaju se za samostalan život.

Aktivnosti s djecom i za djecu u Četvrtoj se provode svakodnevno, razvijamo životno-praktične vještine i njegujemo tradiciju, a u vrijeme Dječjeg tjedna još su se intenzivirale.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.